putnik putovanja
Putnik Travel agencija
Opšti uslovi putovanja
Na novoj adresi
PRETRAGA ARANŽMANA
Call centar
NEWSLETTER
IATA
YUTA
Banca Intesa
Easy Travel Card
Destinacija:

INDIJA

1. decembar 2018. - 8. decembar 2018.
699 €

Plan putovanja

1. dan: BEOGRAD - ISTANBUL - DELHI
Sastanak putnika kod info pulta, pored šaltera za check in na aerodromu “Nikola Tesla” u 7.25 sati. Let za Istanbul (TK 1082) u 9.25. Sletanje u Istanbul u 13.15 sati. Nastavak putovanja za Delhi (TK 716) u 20.50 sati.
2. dan: DELHI
Sletanje u Delhi u 05.15 sati po lokalnom vremenu. Transfer do hotela. Smestaj u hotel. Dorucak. Panoramsko razgledanje starog i novog Delhija, grada sa veoma dugom istorijom. Arheološka istraživanja su utvrdila da je grad osnovan oko 5000. godine pre nove ere. Tokom istorije na području Delhija je izgrađeno osam velikih gradova. Od 1206. godine u Delhiju se nalazilo sedište Delhiskog sultanata. Dinastije su se smenjivale sve do 1526. godine kada je u prvoj bitci kod Panipata, Babur porazio poslednjeg sultana iz dinastije Lodi. Nakon toga on je osnovao Mogulsku dinastiju i Mogulsko carstvo. Sredinom sedamnaestog veka mogulski car Šah Dzahan je sagradio sedmi grad na području Delhija i taj deo grada danas je poznat kao stari Delhi. Delhi je 1857. godine ušao u sastav Britanske Indije, a glavni grad tada je postala Kalkuta. Tek 1911. Delhi je ponovo postao prestonica Indije. Tokom četrdesetih godina prošlog veka grad je postao središte političke borbe za nezavisnost Indije. Na ulicama Delhija slivale su se mase prateći Mahatmu Gandija u njegovim nenasilnim protestima. Kada je Indija 1947. godine postala nezavisna država, Nju Delhi je proglašen za njen glavni grad. Noćenje....više  manje
3. dan: DELHI - MANDAVA
Doručak. Odlazak za Mandavu koja je od Delhija udaljena 280 km-6 sati vožnje. Mandawa je osnovan 1765. godine od strane Sardul Singha koji je u ovom bivšem selu podigao palatu i utvrđeni zid, koji je 1828.godine spasao grad od napada spolja. Na karavanskom putu, grad je doživeo uspon, koji se završio premeštanjem trgovine morskim putevima početkom 20. Veka. Glavna atrakcija grada su mnoge trgovačke palate, izgrađene oko dvorišta i prepunjene slikama, a koje su služile i stambenim i skladišnim potrebama. Većina slika je od oko 1900. godine i prikazuju religijske motive, krišna, šiva ili kao motive imaju brodove, vozove, automobile. Centar grada sada je moderan hotel- utvrđenje. Razgledanje grada. Noćenje....više  manje
4. dan: MANDAVA - DZAJPUR
Doručak. Poseta galeriji na otvorenom u regiji Šekavata- Mandava poznatoj po šarenim freskama na širokom rasponu tema od religioznih do erotskih; od kopija popularnih engleskih grafika do duhovite društvene satire prikazane u neponovljivom stilu lokalnog umetnika. Svaki dom ovde je ukrašen veselim muralima koji oslikavaju sušu. Odlazak za Džajpur, udaljen 180km. 3,5 sata vožnje. Po dolasku poseta muzeju Albert Hal to je najstariji muzej države i funkcioniše kao muzej države Radžastana. Zgrada se nalazi u u Ram Nivas vrtu izvan gradskog zida nasuprot nove kapije i predstavlja sjajan primer indo-saracenske arhitekture. Muzej ima bogatu kolekciju slika, tepiha, slonovače i radova u kristalima. U večernjim satima poseta Hindu hramu Birla Mandir. Hram Birla, originalno poznat kao Lakshmi Narayan hram, a nalazi se ispod tvrđave Moti Dungri u Džajpuru, posvećen Gospodinu Višnuu i boginji Lašmi, ovaj hram je ponosan arhitektonski znak Džajpura, izgrađen u čistom belom mermeru, za razliku od tradicionalnih hinduskih hramova. Noćenje....više  manje
5. dan: DZAJPUR
Doručak. Grad je osnovao 1728. godine Maharadža Jay Sing II, Među urbanističkim planerima smatra se jednim od najbolje planiranih gradova u Indiji. Dok je većina gradova toga doba bila haotična, Maharadža se pridržava načela hinduističke teorije arhitekture.Grad je sagrađen sa širokim ulicama. Podeljen je u šest delova Četvrti su dalje podeljene uličnom mrežom. Tokom britanske vladavine, Džaipur je bio glavni grad istoimene države. Grad se razvio u 19. veku pa je 1900. godine imao oko 160.000 stanovnika. Glavne industrije bile su prerada metala i mermera. To je danas grad prepun kraljevskih palata, spomenika, trgova i to je glavni i najveći grad indiske države Radžastan. Naziva se još i ružičasti grad. Hava Mahal ili Wind Palace jedna je od najpoznatijih turističkih atrakcija u Džajpuru i kompleks palate zauzima celu jednu četvrt. Posle doručka odlayak i poseta Amber Palace ili Amber Fort, koja je izvorno izgrađena kao palata. Poznata je po svojoj mešavini hinduističke i islamske arhitekture, Jaigara utvrđenje nalazi se na brdu iznad Amber Palace. Ima ogromnu zbirku srednjevekovnih topova, od kojih se jedan smatra najvećim svetskim topom na točkovima. Odlazak i poseta Gradskoj palati, koja je neodoljiv kompleks finih palata, vrtova i dvorišta, dekorativne umetnosti i rezbarenih vrata. U muzeju palate nalaze se zbirke retkih rukopisa, oružja, kostima, tepiha i minijaturnih slika. Ovo su samo neke od znamenitosti grada koji će na vas ostaviti utisak velike metropole da bi vas već sledećeg trenutka iznenadio starinskim građevinama i ulicama a sve u ružičastim tonovima. Noćenje....više  manje
6. dan: DZAJPUR - AGRA
Doručak. Nastavak putovanja, odlazak za Fatehpur Sikri - crveni grad, kojeg je Veliki Mughal car Akbar izgradio kao glavni grad i palatu krajem 16 veka. Grad je bio napušten vrlo brzo nakon što je i izgradjen kada su se lokalni bunari isušili i do dan danas ostaje u istom stanju kakv je i bio pre više od 300 godina. Odlazak do Crvene tvrdjave - sedište i uporište Mugalskog carstva. Ovu impresivnu crvenu tvrdjavu napravio je car Akbar izmedju 1565-1573 godine. Gradjevina sa svojim kapijama, ogradjenim hodnicima, džamijama, mermernim rešetkama i geometrijskim vrtovima predstavlja arhitekturu carstva Mughal na vrhuncu. Noćenje....više  manje
7. dan: AGRA - DELHI
Doručak. Odlazak za Tadž Mahal je jedan od najpoznatijih arhitektonskih spomenika u Indiji. Nalazi se u gradu Agri u saveznoj državi Uttar Pradesh. Izgradio ga je mogulsi vladar Šah Džahan za svoju ženu persijanku Ardžumand Bano Begum, poznatu i pod imenom Mumtaz Mahal. Gradnja Tadž Mahala trajala je između 1631. i 1654. godine a na njemu je radilo 22 000 ljudi. Tadž Mahal se smatra vrhuncem mogulske arhitekture. i u sebi kombinuje elemente persiskih, indiskih i islamskih arhitektonsih stilova. Zbog svog izuzetnog značaja ovaj spomenik se od 1983. godine nalazi na UNESCO- voj listi svetske baštine. Tadž Mahal pretstavlja kompleks više arhitektonskih struktura. Bela mermerna kupola dominira mauzolejem, i predstavlja njegov najupečatljiviji deo. Gradnja ovog zdanja trajala je dvadesetak godina, a njegov glavni projektant bio je Iranski arhitekta Ustad Ahmad Lahauri. Ideja o gradnji mauzoleja potekla je od same Mutmaz Mahal. Ona je preminula tokom porođaja svog četrnaestog deteta, a neposredno pre smrti izrazila je želju da joj se izgradi mauzolej kakav svet do tada nije video. Skrhani Šah Džahan je svojoj ženi obećao da će njena želja biti ispunjena. Odmah posle njene smrti započelo se sa planovima o izgradnji. Glavni mauzolej završen je 1648. godine a ostatak kompleksa je dograđivan u narednimgodinama. Ono što Tadž Mahal razlikuje od ostalih mogulskih građevina jeste to da on nije građen od crvenog kamena peščara, već od belog mermera sa umetnutim dragim kamenjem. Gradnja zdanja isplaniranaje veoma pažljivo. Do detalja se znala celokupna organizacija gradilišta a građevinski materijal je dopreman iz cele Indije i Azije. Za transport materijala korišćeno je preko 1 000 slonova. Beli mermer stizao je iz Radžastana, jaspis iz Pendžaba, žad i kristal iz Kine, tirkiz sa Tibeta ,safiri sa Šri Lanke,kameol iz Arabije. Koliko je Šah Džahanvoleo svoju ženu svedoči podatak da je u građevinu umetuto 28 različitih dragih i poludragih kamenja. Mauzolej je izgrađen prema strogom simetričnom obliku.Centar i dominantno mesto celog objekta je grobnica od belog mermera. Nad njom se izdiže valika kupola dvostruke konstrukcije koja povećava njenu visinu. Humajunova grobnica u Nju Delhiju služila je kao inspiracija za gradnju Tadž Mahala.Zdanje se sastoji od četiri sprata. U prizemlju se nalaze grobnice Šaha Džahana i Mumtaz. Ceo kompleks sastoji se od velikog broja pomoćnih objekata kao što su džamija i džavab, bazar i odmaralište, druge grobice... Tu su i vrtovi koji celom kompleksu daju impresivan izgled. Iako je tokom svog postojanja Tadž Mahal unekoliko navrata bio u realnoj opasnosti da bude srušen, kako tokom britanske vlasti, drugog svetskog rata i rata između Indije i Pakistana, ovo zdanje je ipak preživelo i danas predstavlja pavi dragulj Indiske arhitekture. Tamošnje stanovništvo ga zove Srcem Indije, a pored toga što predstavlja arhitektonsko čudo, svetsku slavu je stekao po velikoj ljubavi vladara i njegove žene. Danas je Tadž Mahal jedna od najposećenijih destinacija u svetu, svake godine ovo zdanje posećuje između dva i četiri miliona turista. Nedavno je kompleks proglašen za jedno od sedam svetskih čuda novog sveta. Za sve ljubitelje Indije, predivne arhitekture kao i za sve romantične duše Tadž Mahal je pravomesto koje treba posetiti. Poseta ovom veličanstvenom objektu je jedinstveno i nezaboravno iskustvo a sećanja na tu posetu nikada neće izbledeti. Nastavak putovanja za Delhi. Smeštaj u hotel. Noćenje....više  manje
8. dan: DELHI - ISTANBUL - BEOGRAD
Doručak (lanc paket). Transfer na aerodrom. Let za Istanbul (TK 717) u 06.55 sati. Sletanje u Istanbul u 11.25 sati po lokalnom vremenu. Nastavak puta za Beograd (TK 1083) u 19.35. Sletanje u Beograd u 19.20 sati.
putnik program i cenovnik