TRADICIJA OD 1923
OPŠTI USLOVI
MOGUĆNOSTI PLAĆANJA
INFORMACIJE O DRŽAVAMA
Azija
Izrael Japan Jordan Kina Malezija Singapur Tajland Vijetnam
Evropa
Francuska Grčka Italija Nemačka Portugalija Rusija Španija Švajcarska Turska Velika Britanija S. Makedonija Crna Gora
Severna Amerika
Sjedinjene Američke Države
evropa-avionom
evropa-autobusom
interkontinentalna
AVIONSKE KARTE
ŽELEZNIČKE KARTE
AUTOBUSKE KARTE
PLAN PUTOVANJA

1. dan(4.april 2025.) BEOGRAD – VALETA - ST. PAUL’S BAY.

Sastanak putnika kod INFO PULTA, pored šaltera za check in na aerodromu “Nikola Tesla” u 09.30 sati. Let za Maltu (JU 450) u 11.55 sati. Sletanje u 13.50 sati. U sredini Sredozemnog mora, južno od najbližeg evropskog ostrva Sicilije i severno od najbližeg afričkog kopna Tunisa, smešten je mali, naizgled negostoljubivi stenoviti arhipelag, jedna od najjužnijih teritorija Evrope – Republika Malta. Nije sasvim određeno poreklo imena najvećeg naseljenog ostrva po kojem je čitava država dobila ime, ali postoje pretpostavke da potiče od grčke reči koja označava med, što je moguće jer je Malta kroz istoriju bila poznata po njegovoj proizvodnji kao i jedinstvenoj vrsti malteške pčele - ili možda od feničanskog izraza koji označava sklonište, što je takođe prilično izvesno jer se na ostrvu nalazi ogroman broj pećina i prirodnih zaliva pogodnih za sidrenje brodova. Malteški arhipelag je, vekovima predstavljao izuzetno važnu pomorsku stratešku tačku. Arheološki ostaci kao i ruševine praistorijskih megalita potvrđuju naseljenost ostrva još od 5.000 godina p.n.e. Velike civilizacije i različiti osvajači se kontinuirano tokom istorije smenjuju na Malti - počev od Grka, Feničana, Kartaginjana, Rimljana, Gota, Vandala, Vizantije, Arapa, preko vitezova reda Svetog Jovana Krstitelja, do Francuza i Engleza. Odlazak za Valetu, razgledanje grada koji je pod zaštitom UNESCO-a. Valeta čini i jednu od 11 gradskih opština Malte. Područje Valete bilo je naseljeno još u vreme praistorije i bilo je aktivno u starom i srednjem veku, ali nije imalo veći značaj do XVI. veka. Kamen-temeljac grada Valete postavio je Veliki majstor Reda svetog Jovana, Žan de la Valet 28. marta 1566. godine. Po ostrvu je red dobio i mnogo poznatiji naziv „malteški vitezovi“. Grad je projektovao Frančesko Lapareli, dok je najvažnije zgrade sazidao Đerolamo Kasar. Valeta je grad sa mnogim zgradama iz XVI. veka i kasnije, ali najveći broj ih je izgrađen u vreme Vitezova svetog Jovana iz Jerusalima (Vitezova hospitalaca ili Malteških vitezova). Posle duge vladavine vitezova i kratke vladavine Francuza u vreme Napoleona, sledeće razdoblje veće gradnje bio je za vreme britanske vladavine. Za turiste su svakako najinteresantnije; katedrala Svetog Ivana, u čijoj se raskošnoj baroknoj unutrašnjosti ističe Caravaggiova slika izložena u oratorijumu kao i crkveni muzej sa prekrasnom zbirkom flamanskih tapiserija, crkva Svetog Pavla, palata velikog majstora a danas sedište malteške skupštine, palata Rocca Piccola iz XVI.veka, Manoelovo pozorište iz 1731.godine -jedno od najstarijih u Evropi...Posetiocima se preporučuje šetnja do Viktorijinih vrata, crkve Sv.Marije i bastiona Sv. Barbare kao i uspon do vrtova Barracca, izgrađenih na vrhu odbrambenih zidina koje okružuju ovaj veličanstveni grad. Vrtove su uredili vitezovi sv. Ivana na vidikovcu sa prekrasnim pogledom na luku i utvrđenja Tri grada. Danas je park prepun kipova istoriskih ličnosti a iz njega se pruža pogled na luku i gradove Birgu, Senglea i Cospicua. Transfer do hotela. Smeštaj u hotel. Noćenje.

2. dan (5.april 2025.) ST. PAUL’S BAY / MDINA - RABAT/.

Doručak. Slobodan dan za individualno razgledanje grada ili fakultativni celodnevni izlet autobusom do Mdine. Vožnja autobusom kroz ruralnu Maltu do srednjevekovnog grada Mdine i njegovog predgrađa Rabata. Sa svojim moćnim zidinama i senovitim ulicama ovaj grad opravdava naziv “Tihi grad” za razliku od moderne i dinamične Vallette. Mdina je zbog svoje izvanredno očuvane stare strukture utvrđenog grada na brdu i barokne arhitekture danas stecište brojnih turista. Naselje se razvilo u unutrašnjosti Malte, na približno 5 kilometra od Velikog zaliva. Područje grada je veoma malo - 0,9 km². Sa svojih 200 m nadmorske visine, Mdina je najviši grad Malte, smešten na strateški važnom mestu, na uzvišenju iznad središnje ravnice ostrva. Ispod grada obrazovalo se drugo naselje, Rabat, što na malteškom jeziku doslovno znači predgrađe. Područje Mdine bilo je naseljeno još u vreme praistorije i bilo je aktivno u starom i srednjem veku. Zbog svog strateškog položaja - brdo nad ravnicom - ovde se već u vreme Feničana obrazovalo utvrđenje. Veliki značaj naselje je očuvalo i tokom starorimske, saracenske i normanske vladavine. Današnja Mdina vuče korene od dolaska Malteškog reda na ostrvo i velike opsade ostrva od straneTuraka u XVI. veku. Grad je 1693. godine zadesio zemljotres, pa su posle toga vladari Malte, Vitezovi svetog Jovana, izgradili na ovom mestu utvrđeno naselje sa brojnim baroknim palatama, čiji se obim nije mnogo menjao tokom kasnijih epoha i vladara (Napoleon, Velika Britanija). Grad je stradao od nacističkih bombardovanja u Drugom svetskom ratu, znatno manje nego druga veća naselja, a posle rata je obnovljen. Obilazak započinje ispred glavnih vrata Mdine, poznata kao Vrata Mdina ili Vrata Vilhena, dobar su primer onoga što se može pronaći iza njih. Dizajnirao ih je Charles Francois de Mondion, u baroknom stilu i izgrađena su 1724.godine i nazvana po velikom majstoru Antoniju Manoelu de Vilhena. Ulazak kroz utvrđene zidine grada otkriva zadivljujuće palate koje su pripadale malteškom plemstvu. Nezaobilazna za posetioce je i katedrala sv.Pavla. Katedrala svetog Pavla je baroknog stila i izgrađena je u XVII. veku. Katedralu je dizajnirao arhitekta Lorenzo Gafa, a gradnja je trajala pet godina. Impresivna unutrašnjost katedrale ima raskošan svod, pozlaćen i sa zasvođenim plafonom sa slikama brodoloma svetog Pavla kako su ga prikazali umetnici, braća Manno. Okružena mermernim i kamenim zidovima, unutrašnjost katedrale izaziva još više strahopoštovanja od njene prekrasne spoljašnosti. Dvostruki zvonici mogu se videti iz daljine, a ispod svakog od njih nalaze se veliki satovi – kao i kod svih verskih objekata sa satovima na Malti, oni pokazuju različita vremena, od kojih je samo jedno tačno. Smeštena u prelepoj palati iz XVIII. veka, koja je nekada bila bolnica za obolele od kolere, britanske trupe tokom XIX. veka i tuberkulozne pacijente početkom XX. veka, palata Vilhena postala je dom Nacionalnog prirodnjačkog muzeja 1973. godine. Unutar palate su predstavljene postavke u rasponu od malteške geologije do egzotičnih životinja i staništa. U blizini Mdine, u susednom selu Rabat, nalaze se katakombe svetog Pavla. Iako zapravo nisu u Mdini, udaljene su vrlo malo a igraju ulogu u istoriji Mdine. U regiji Hal Bajjada u Rabatu nalazi se niz katakombi, od kojih su glavne, katakombe svetog Pavla, otvorene za posetioce. Podzemne komore korišćene su kao mesto za odmor i navodno su bile u upotrebi sve do otprilike VIII. veka. Grobne komore čvrst su dokaz najranijeg hrišćanstva na ostrvu do danas, jer rimski zakon zabranjuje sahranjivanje u gradu. Niz hodnika, šupljina malih i velikih prostorija još uvek nose originalne radove uklesane u kamenu i ovo je najveće rimsko podzemno groblje na Malti (cene ulaznica za lokalitete se plaćaju na licu meesta). Noćenje.

3. dan(6.april 2025.) ST. PAUL’S BAY / MARSAXKLOK - ZEJTUN/.

Doručak. Slobodan dan za individualno razgledanje grada ili poludnevni fakultativni izlet do južnog dela Malte gdje se smestilo ribarsko mesto Marsaxlokk i Zejtun. Šetnja Marsaxlokkom slikovitim gradićem, njegovom promenadom uz more gde se mogu videti brojni tradicionalni ribarski Luzzu brodići živopisnih boja. Marsaxlokk je malo, tradicionalno ribarsko mesto u jugoistočnoj regiji Malte. Ima luku i turistička je atrakcija poznata po pogledu, ribarima i istoriji. Naseljen i dobro poznat od antičkog perioda, Marsaxlokk su koristili kao luku Feničani, Kartaginjani, a ima i ostatke luke iz rimskog doba. Izvorno deo grada Żejtun, ribarsko selo postalo je zasebna župa u kasnom XIX. veku. Marsaxlokk se ponekad naziva Portus Herculis, zbog povezanosti zaliva Marsaxlokk sa rimskim i punskim ostacima u Tas-Silġu. Mape iz 1490.godine prikazuju plovidbene udaljenosti od Marsaxlokka do raznih drugih luka na Mediteranu uključujući Tunis, Kefaloniju i Tripoli u Libiji. To odražava povezanost luke sa drugim delovima srednjevekovnog Mediterana. Żejtun je grad u jugoistočnoj regiji Malte, tradicionalno poznat kao Città Beland, naslov koji mu je dodelio velemajstor Malteškog viteškog reda, Ferdinand von Hompesch zu Bolheim 1797. godine. Pre toga, selo je bilo poznato kao Casale Santa Caterina , nazvano po svecu zaštitniku i župnom titularu. Staro urbano jezgro, nazvano Bisqallin i Hal Bisbut, uglavnom je zadržalo svoje uske srednjevekovne ulice. Żejtun sadrži brojne istoriski važne lokalitete, kao što su župna crkva svete Katarine, rimokatolička crkva i sedište nadsveštenika Żejtuna i matična crkva raznih župa nastalih sa izvorno većeg područja župe Żejtun. Župna crkva i susedni pastoralni centar čine kompleks, stara crkva svete Katarine – poznata kao svetog Grgura, brojne zavetne kapelice kao i ostatci rimske vile (cene ulaznica za lokalitete se plaćaju na licu meesta). Noćenje.

4. dan(7.april 2025.) ST. PAUL’S BAY - BEOGRAD.

Doručak. Transfer do aerodroma. Let za Beograd (JU 451) u 15.15 sati. Sletanje na aerodrom „Nikola Tesla“ u Beogradu u 17.10 sati.

Malta

04.04.2025  4 dana
ARANŽMAN OBUHVATA
  • avio i aerodromske takse u Beogradu i na Malti, avionski prevoz na relaciji Beograd – Malta- Beograd (prtljag koji se predaje do 23 kg. + ručni prtljag do 8 kg.), prevoz autobusom na naznačanim relacijama, smeštaj u hotel kategorije tri zvezdice u dvokrevetnim ili dvokrevetnim sobama sa pomoćnim ležajem na bazi noćenje sa doručkom (samousluživanje), razgledanje grada prema programu, medjunarodno putno zdravstveno osiguranje, usluge vodiča i troškovi organizovanja putovanja.
399
REZERVIŠITE
Požurite! Ponuda važi do popunjavanja kapaciteta
ARANŽMAN NE OBUHVATA
  • ulaznice za kulturno istorijske objekte, komunalne servisne i poreske takse (oko 3 € po osobi i po nocenju) kao i fakultativni izleti.
PLAN PUTOVANJA

1. dan(4.april 2025.) BEOGRAD – VALETA - ST. PAUL’S BAY.

Sastanak putnika kod INFO PULTA, pored šaltera za check in na aerodromu “Nikola Tesla” u 09.30 sati. Let za Maltu (JU 450) u 11.55 sati. Sletanje u 13.50 sati. U sredini Sredozemnog mora, južno od najbližeg evropskog ostrva Sicilije i severno od najbližeg afričkog kopna Tunisa, smešten je mali, naizgled negostoljubivi stenoviti arhipelag, jedna od najjužnijih teritorija Evrope – Republika Malta. Nije sasvim određeno poreklo imena najvećeg naseljenog ostrva po kojem je čitava država dobila ime, ali postoje pretpostavke da potiče od grčke reči koja označava med, što je moguće jer je Malta kroz istoriju bila poznata po njegovoj proizvodnji kao i jedinstvenoj vrsti malteške pčele - ili možda od feničanskog izraza koji označava sklonište, što je takođe prilično izvesno jer se na ostrvu nalazi ogroman broj pećina i prirodnih zaliva pogodnih za sidrenje brodova. Malteški arhipelag je, vekovima predstavljao izuzetno važnu pomorsku stratešku tačku. Arheološki ostaci kao i ruševine praistorijskih megalita potvrđuju naseljenost ostrva još od 5.000 godina p.n.e. Velike civilizacije i različiti osvajači se kontinuirano tokom istorije smenjuju na Malti - počev od Grka, Feničana, Kartaginjana, Rimljana, Gota, Vandala, Vizantije, Arapa, preko vitezova reda Svetog Jovana Krstitelja, do Francuza i Engleza. Odlazak za Valetu, razgledanje grada koji je pod zaštitom UNESCO-a. Valeta čini i jednu od 11 gradskih opština Malte. Područje Valete bilo je naseljeno još u vreme praistorije i bilo je aktivno u starom i srednjem veku, ali nije imalo veći značaj do XVI. veka. Kamen-temeljac grada Valete postavio je Veliki majstor Reda svetog Jovana, Žan de la Valet 28. marta 1566. godine. Po ostrvu je red dobio i mnogo poznatiji naziv „malteški vitezovi“. Grad je projektovao Frančesko Lapareli, dok je najvažnije zgrade sazidao Đerolamo Kasar. Valeta je grad sa mnogim zgradama iz XVI. veka i kasnije, ali najveći broj ih je izgrađen u vreme Vitezova svetog Jovana iz Jerusalima (Vitezova hospitalaca ili Malteških vitezova). Posle duge vladavine vitezova i kratke vladavine Francuza u vreme Napoleona, sledeće razdoblje veće gradnje bio je za vreme britanske vladavine. Za turiste su svakako najinteresantnije; katedrala Svetog Ivana, u čijoj se raskošnoj baroknoj unutrašnjosti ističe Caravaggiova slika izložena u oratorijumu kao i crkveni muzej sa prekrasnom zbirkom flamanskih tapiserija, crkva Svetog Pavla, palata velikog majstora a danas sedište malteške skupštine, palata Rocca Piccola iz XVI.veka, Manoelovo pozorište iz 1731.godine -jedno od najstarijih u Evropi...Posetiocima se preporučuje šetnja do Viktorijinih vrata, crkve Sv.Marije i bastiona Sv. Barbare kao i uspon do vrtova Barracca, izgrađenih na vrhu odbrambenih zidina koje okružuju ovaj veličanstveni grad. Vrtove su uredili vitezovi sv. Ivana na vidikovcu sa prekrasnim pogledom na luku i utvrđenja Tri grada. Danas je park prepun kipova istoriskih ličnosti a iz njega se pruža pogled na luku i gradove Birgu, Senglea i Cospicua. Transfer do hotela. Smeštaj u hotel. Noćenje.

2. dan (5.april 2025.) ST. PAUL’S BAY / MDINA - RABAT/.

Doručak. Slobodan dan za individualno razgledanje grada ili fakultativni celodnevni izlet autobusom do Mdine. Vožnja autobusom kroz ruralnu Maltu do srednjevekovnog grada Mdine i njegovog predgrađa Rabata. Sa svojim moćnim zidinama i senovitim ulicama ovaj grad opravdava naziv “Tihi grad” za razliku od moderne i dinamične Vallette. Mdina je zbog svoje izvanredno očuvane stare strukture utvrđenog grada na brdu i barokne arhitekture danas stecište brojnih turista. Naselje se razvilo u unutrašnjosti Malte, na približno 5 kilometra od Velikog zaliva. Područje grada je veoma malo - 0,9 km². Sa svojih 200 m nadmorske visine, Mdina je najviši grad Malte, smešten na strateški važnom mestu, na uzvišenju iznad središnje ravnice ostrva. Ispod grada obrazovalo se drugo naselje, Rabat, što na malteškom jeziku doslovno znači predgrađe. Područje Mdine bilo je naseljeno još u vreme praistorije i bilo je aktivno u starom i srednjem veku. Zbog svog strateškog položaja - brdo nad ravnicom - ovde se već u vreme Feničana obrazovalo utvrđenje. Veliki značaj naselje je očuvalo i tokom starorimske, saracenske i normanske vladavine. Današnja Mdina vuče korene od dolaska Malteškog reda na ostrvo i velike opsade ostrva od straneTuraka u XVI. veku. Grad je 1693. godine zadesio zemljotres, pa su posle toga vladari Malte, Vitezovi svetog Jovana, izgradili na ovom mestu utvrđeno naselje sa brojnim baroknim palatama, čiji se obim nije mnogo menjao tokom kasnijih epoha i vladara (Napoleon, Velika Britanija). Grad je stradao od nacističkih bombardovanja u Drugom svetskom ratu, znatno manje nego druga veća naselja, a posle rata je obnovljen. Obilazak započinje ispred glavnih vrata Mdine, poznata kao Vrata Mdina ili Vrata Vilhena, dobar su primer onoga što se može pronaći iza njih. Dizajnirao ih je Charles Francois de Mondion, u baroknom stilu i izgrađena su 1724.godine i nazvana po velikom majstoru Antoniju Manoelu de Vilhena. Ulazak kroz utvrđene zidine grada otkriva zadivljujuće palate koje su pripadale malteškom plemstvu. Nezaobilazna za posetioce je i katedrala sv.Pavla. Katedrala svetog Pavla je baroknog stila i izgrađena je u XVII. veku. Katedralu je dizajnirao arhitekta Lorenzo Gafa, a gradnja je trajala pet godina. Impresivna unutrašnjost katedrale ima raskošan svod, pozlaćen i sa zasvođenim plafonom sa slikama brodoloma svetog Pavla kako su ga prikazali umetnici, braća Manno. Okružena mermernim i kamenim zidovima, unutrašnjost katedrale izaziva još više strahopoštovanja od njene prekrasne spoljašnosti. Dvostruki zvonici mogu se videti iz daljine, a ispod svakog od njih nalaze se veliki satovi – kao i kod svih verskih objekata sa satovima na Malti, oni pokazuju različita vremena, od kojih je samo jedno tačno. Smeštena u prelepoj palati iz XVIII. veka, koja je nekada bila bolnica za obolele od kolere, britanske trupe tokom XIX. veka i tuberkulozne pacijente početkom XX. veka, palata Vilhena postala je dom Nacionalnog prirodnjačkog muzeja 1973. godine. Unutar palate su predstavljene postavke u rasponu od malteške geologije do egzotičnih životinja i staništa. U blizini Mdine, u susednom selu Rabat, nalaze se katakombe svetog Pavla. Iako zapravo nisu u Mdini, udaljene su vrlo malo a igraju ulogu u istoriji Mdine. U regiji Hal Bajjada u Rabatu nalazi se niz katakombi, od kojih su glavne, katakombe svetog Pavla, otvorene za posetioce. Podzemne komore korišćene su kao mesto za odmor i navodno su bile u upotrebi sve do otprilike VIII. veka. Grobne komore čvrst su dokaz najranijeg hrišćanstva na ostrvu do danas, jer rimski zakon zabranjuje sahranjivanje u gradu. Niz hodnika, šupljina malih i velikih prostorija još uvek nose originalne radove uklesane u kamenu i ovo je najveće rimsko podzemno groblje na Malti (cene ulaznica za lokalitete se plaćaju na licu meesta). Noćenje.

3. dan(6.april 2025.) ST. PAUL’S BAY / MARSAXKLOK - ZEJTUN/.

Doručak. Slobodan dan za individualno razgledanje grada ili poludnevni fakultativni izlet do južnog dela Malte gdje se smestilo ribarsko mesto Marsaxlokk i Zejtun. Šetnja Marsaxlokkom slikovitim gradićem, njegovom promenadom uz more gde se mogu videti brojni tradicionalni ribarski Luzzu brodići živopisnih boja. Marsaxlokk je malo, tradicionalno ribarsko mesto u jugoistočnoj regiji Malte. Ima luku i turistička je atrakcija poznata po pogledu, ribarima i istoriji. Naseljen i dobro poznat od antičkog perioda, Marsaxlokk su koristili kao luku Feničani, Kartaginjani, a ima i ostatke luke iz rimskog doba. Izvorno deo grada Żejtun, ribarsko selo postalo je zasebna župa u kasnom XIX. veku. Marsaxlokk se ponekad naziva Portus Herculis, zbog povezanosti zaliva Marsaxlokk sa rimskim i punskim ostacima u Tas-Silġu. Mape iz 1490.godine prikazuju plovidbene udaljenosti od Marsaxlokka do raznih drugih luka na Mediteranu uključujući Tunis, Kefaloniju i Tripoli u Libiji. To odražava povezanost luke sa drugim delovima srednjevekovnog Mediterana. Żejtun je grad u jugoistočnoj regiji Malte, tradicionalno poznat kao Città Beland, naslov koji mu je dodelio velemajstor Malteškog viteškog reda, Ferdinand von Hompesch zu Bolheim 1797. godine. Pre toga, selo je bilo poznato kao Casale Santa Caterina , nazvano po svecu zaštitniku i župnom titularu. Staro urbano jezgro, nazvano Bisqallin i Hal Bisbut, uglavnom je zadržalo svoje uske srednjevekovne ulice. Żejtun sadrži brojne istoriski važne lokalitete, kao što su župna crkva svete Katarine, rimokatolička crkva i sedište nadsveštenika Żejtuna i matična crkva raznih župa nastalih sa izvorno većeg područja župe Żejtun. Župna crkva i susedni pastoralni centar čine kompleks, stara crkva svete Katarine – poznata kao svetog Grgura, brojne zavetne kapelice kao i ostatci rimske vile (cene ulaznica za lokalitete se plaćaju na licu meesta). Noćenje.

4. dan(7.april 2025.) ST. PAUL’S BAY - BEOGRAD.

Doručak. Transfer do aerodroma. Let za Beograd (JU 451) u 15.15 sati. Sletanje na aerodrom „Nikola Tesla“ u Beogradu u 17.10 sati.