TRADICIJA OD 1923
OPŠTI USLOVI
MOGUĆNOSTI PLAĆANJA
INFORMACIJE O DRŽAVAMA
Azija
Izrael Japan Jordan Kina Malezija Singapur Tajland Vijetnam
Evropa
Francuska Grčka Italija Nemačka Portugalija Rusija Španija Švajcarska Turska Velika Britanija S. Makedonija Crna Gora
Severna Amerika
Sjedinjene Američke Države
evropa-avionom
evropa-autobusom
interkontinentalna
AVIONSKE KARTE
ŽELEZNIČKE KARTE
AUTOBUSKE KARTE
PLAN PUTOVANJA

1. dan. (17.april 2025.) BEOGRAD – DOHA.

Sastanak putnika ispred info pulta, pored šaltera za check in na aerodromu “Nikola Tesla” u 09.40 sati. Let za Dohu u (QR 232) u 12.40 sati. Sletanje na aerodrom u Dohi u 18.40 sati.

2. dan (18.april 2025.) DOHA - ŠANGAJ.

Let za Šangaj (QR 870) u 02.35 sati. Sletanje u Šangaj u 16.30 sati po lokalnom vremenu. Transfer do hotela. Smeštaj u hotel. Noćenje.

3. dan (19.april 2025.) ŠANGAJ.

Doručak. Ragledanje Šangaja, luka i najveći grad u Kini koji se nalazi na obali reke Huang-pu, u blizini ušća reke Jangce. Šangaj je danas najveće trgovačko i finansijsko središte Kine. Šangaj je grad neslućenog porasta stanovništva koji je u proteklih 20 godina broj svojih stanovnika doslovno udvostručio. Po jednom od zadnjih popisa ima preko 23 miliona stanovnika. Današnji Šangaj predstavlja ostavštinu morske luke iz prošlosti i impresivnih građevina 21. veka u obliku nebodera, velikih hotela i velikih shopping centara. To je fascinantan brzorastući grad gde se susreću Istok i Zapad. Šangaj važi za grad budućnosti i grad najbrže rastuće svetske ekonomije. Obilazak najpoznatijig dela grada, na zapadnoj strani, odnosno Bundu, nalaze se zgrade koje su ograničene visinom, zgrade koje čine istoriju grada, izgrađene u različitim stilovima (gotika, renesansa, barok...). Od Bunda prema unutrašnjosti grada započinje najpoznatija ulica Šangaja, Nanjing, ulica prepuna prodavnica i raznoraznih poznatih svetskih brendova, poznata po velikim neonskim reklamama. Nasuprot Bundu, na istočnoj strani reke nalazi se Pudong koji se sastoji od visokih i modernih zgrada. Transfer do hotela. Noćenje.

4. dan (20.april 2025.) ŠANGAJ.

Doručak. U samom centru užurbanog Šangaja kriju se vrtovi neopisive lepote, koji pružaju pravi kontrast velikom i bučnom gradu i prava su oaza mira i sklada. Vrtovi Yu Yuan (ili samo Yu vrtovi – što u prevodu znači vrtovi zadovoljstva) jedni su od najlepših vrtova u celoj Kini. Prelepi vrtovi smestili su se u centru starog dela Šangaja. Yuyuan je četvrt koja se sakrila između gomile nebodera i pokušava ostati kakva je bila. Ulice su prepune ljudi, prodavnica, prekrasnih kineskih kućica čija arhitektura mora oduševiti. Vrtovi Yu Yuan potiču iz 16. veka, a za javnost su otvoreni od 1961. godine. Na površini od oko 20.000 kvadratnih metara smestili su se tradicionalni kineski paviljoni, brojna jezerca i ribnjaci, egzotične stene, staro drveće i prekrasno cveće. Vrt je podeljen na šest tematskih zona. Jedno od najpoznatijih delova Yu Yuan vrtova je stena od žada, smeštena nasuprot dvorane Yuhua (dvorana je napravljena kao mesto odakle možete posmatrati stenu). Radi se o prekrasnoj steni visokoj više od tri metra, koja ima 72 rupe. Posebnost ove stene je da ako zapalite mirisni štapić ispod nje, dim će nekom čarolijom izlaziti na sve 72 rupe. U slučaju da se u stenu kroz vrh naliva voda, ona će se slivati iz svih rupa i stvarati prekrasan prizor. Noćenje.

5. dan (21.april 2025.) ŠANGAJ /WUZEN/.

Doručak.. Slobodan dan ili fakultativni celodnevni izlet za Wuzen 1300 godina star vodeni grad na reci Jangce koji se nalazi u centru Zlatnog trougla sacinjen od Sangaja, Hangdžoua i Sudžoua. Wuzen se nalazi se na UNESCO-voj svetkoj kulturnuj bastini. Od svog osnivanja Wuzen nikada nije menjao ime, lokaciju kao i način života, tradicionalne zgrade su ostale netaknute do danasnjih dana i posle stotina godina raznih atmosferskih uticaja. Povratak u hotel. Noćenje.

6. dan (22.april 2025.) ŠANGAJ /SUDŽOU/.

Doručak. Slobodan dan za individualno razgledanje grada ili fakultativni celodnevni izlet za Sudžou, ili Su, kako ga Kinezi rado zovu, nosi epitet najljepšeg grada u Kini. Sudžou je srce provincije Đijangsu, koja se nalazi u donjem toku reke Jangce, na obali Žutog mora. Ova provincija je prepuna reka i obuhvata ne samo velike Jangce i Huanghe, već i njihove pritoka. Ima i Veliki kanal, koji je na svoj način isto toliko poznat kao i Kineski zid. Veliki kanal, dug 1.794 kilometra, pruža se od Pekinga, na severu, do Sudžoa i Handžoua, na jugu. Sve priče o Sudžou i njegovim stanovnicima počinju i završavaju se Dugom rekom (Jangceom), za koju Kinezi ponosno naglašavaju da je treća po veličini u svetu, posle Amazona i Nila. U petom veku pre nove ere, po naređenju He Lua, kralja plemena Vu, visoki dvorski službenik Vu Cisi započeo je gradnju Sudžoa. Po predanju, obim grada iznosio je 40 lija (20 kilometara). Tokom 25 vekova ovaj grad je doživeo, kažu, sijaset promena i nevolja, ali se ipak očuvao drevni šarm carske Kine. Istorijski spisi tvrde da je Marko Polo posetio Sudžou 1280. godine i opisao ga u svojim putnim beleškama kao „grad koji osvaja lepotom”. On mora da se tu osećao kao kod kuće jer je Sudžou, kao i Venecija, sagrađen na vodi. Sudžou je poznat i po svojim pedantno uređenim vrtovima, gde se i danas održavaju pozorišne predstave. Canglang Ting (Paviljon malih talasa), Šici Lin (Vrt lavljeg šumarka), Džuodžen Juan (Vrt smernog upravnika) i Liju Juan (Razvučena bašta) obrazuju četiri velika vrta Sudžoa. U gradu ima još stotinak manjih vrtova, uređenih u hortikulturnim stilovima dinastija Sung, Juan, Ming i Ćing. Okruženi neobičnim pejzažima, prepunim cveća, vrtovi su ispresecani pagodama, jezercima i ribnjacima. Transfer do železničke stanice, smeštaj u četvorokrevetne kabine, polazak voza za Sian u večernjim satima. Noćenje u vozu.

7. dan (23.april 2025.) SIAN.

Dolazak u prepodnevnim satima. Doručak. Razgledanje drevnog kineskog grada Sijan, nekadašnja prestonica više dinastija koje su ovom, danas najmnogoljudnijom zemljom na svetu, vladale. Sijan je jedan od najstarijih kineskih gradova, sa više od tri hiljade godina dugom istorijom. Pošto je bio početna stanica "puta svile", izuzetno je razvijen. Prirodno i istorijsko obeležje ovog kraja načinili su od njega prirodni i istorijski muzej. Danas je najpoznatiji po Muzeju terakote, u kojem se nalazi 8.099 figura vojnika i konja od terakote kao i gradskih zidina grada, iza kojih se nalazi najveći zamak dinastije Ming, koja je vladala između 1368. i 1644. godine. Zidine okružuju stari centar grada, a geografski centar su kula-zvonik i četiri glavne ulice koje odatle polaze - Dong Dađi, Či Dađi, Nan Dađi i Bei Dađi, u kojima se nalazi komercijalni deo grada. Smeštaj u hotel. Noćenje.

8. dan (24.april 2025.) SIAN /VOJSKA OD TERAKOTE/- PEKING.

Doručak. Slobodan dan za individualno razgledanje grada ili fakultativni izlet do jednog od najvećih svetskih arheoloških nalazišta, čije je iskopavanje započelo davne 1974, kad su seljaci kopajući bunar u sušnoj ravnici u blizini grada Sijana pronašli prve ratnike od terakote. Glineni ratnici su kolekcija od preko 7.000 skulptura vojnika i konja napravljenih od gline. Kolekcija skulptura se nalazila u grobnici i bila zakopana zajedno s prvim kineskom carem, Ćin Si Huanga, koji je ujedinio Kinu 221. g. p.n.e. Kineski istoričari prikazuju Ćin Ši Huanga kao velikog ujedinitelja, koji je osvojio šest država i osnovao napredno feudalno kraljevstvo sa jedinstvenim novcem i pismom. Međutim, on je takođe poznat kao nemilosrdni lider, koji je spaljivao knjige, kastrirao i sahranjivao živezarobljenike. U vreme kad je car Ćin Ši Huang umro i bio sahranjen, skulpture su pokopane zajedno s njim jer se verovalo da će tako i nakon smrti car imati vojsku kojom da zapoveda. Skulpture gledaju ka istoku i nalaze se u borbenoj formaciji, vojnici su naoružani lukovima i strelama, kopljima, mačevima i dr. Naoružanje je u vreme otkrića bilo još uvek veoma oštro. Pored ratnika pronađeni su i ostaci kočija, konja, takođe od gline. Začuđuje da je lik svakog ratnika urađen originalno i da ne postoje dva ista izraza lica od 6000 vojnika. Ujedinjene nacije, naučna i kulturna organizacija UNESCO, proglasila je ovu neobičnu vojsku za Svetsku baštinu 1987. godine. Čin je započeo izgradnju palate, da bi predstavljala njegov dom u zagrobnom životu, odmah nakon što je došao na vlast. Palatu je zidalo 700.000 radnika oko 40 godina, a završena je dve godine nakon Činove smrti. Prema spisima dinastije Han, grob Čin Ši Huanga je visok 120 metara, odvojen je kamenim zidom i zaštićen brojnim tajnim zamkama. Grobnica nije iskopana zbog straha od oštećenja neprocenjivih umetničkim predmeta. Posle najnovije faze istraživanja 2009. godine, uporni arheolozi su na prostoru od 200 kvadrata otkrili nove figure od terakote, vojnike, konje, do sada neviđene ratne doboše i dramatično obojene štitove i druge glinene replike oružja i oruđa. Pored glinenih vojnika ukrašeni živopisnim bojama na lokalitetu je pronađeno i još 300 potpuno novih artefakata koji ukazuju da car Ćin Ši Huang kraj večne kuće nije postavio samo gardu, već ceo dvor, uključujući akrobate i drveće s pticama. Transfer do železničke stanice, smeštaj u četvorokrevetne kabine, polazak voza za Peking u večernjim satima. Noćenje u vozu.

9. dan (25.april 2025.) PEKING.

Doručak. Peking - pravi biser kineske kulture, glavni grad Kine, drugi po veličini i najmoderniji kineski grad i političko, kulturno i obrazovno središte države. Kao sedište kineskih imperatora kroz vekove, glavni grad drevne Kineske imperije još uvek je zadržao puno dokaza svoje kraljevske prošlosti, s aristokratskim hramovima, parkovima i palatama. Razgledanje starog dela grada, koji je isprepletan velikim brojem uskih ulica, tzv. hutong. Vožnja rikšama, koja upotpunjuje doživljaj. Razgledanje se završava posetom Palati mira i harmonije (hram Lama), jednom od najvećih i najznačajnijih tibetansko budističkih manastira u svetu. Originalno je to bila carska palata, koja je pretvorena u budistički centar. Transfer i smeštaj u hotel. Noćenje.

10. dan (26.april 2025.) PEKING /VELIKI KINISKI ZID/.

Doručak. Slobodan dan ili celodnevni fakultativni izlet do jednog od najimpresivnijih spomenika na svetu i simbola cele Kine – Velikog kineskog zida. Prostire se od istoka Kine do zapadne obale, ukupnom dužinom od 8.851 km (glavni deo 2.450 kilometara), predstavlja najduži zid na svetu, i najveći odbrambeni objekat. Moćni car Ši Huang Ti je oko 221. godine p.n.e. ujedinio razne delove Kine. Međutim, smatrao je da njemu i njegovom carstvu preti opasnost iz severnih pustinja u kojima su živela varvarska plemena nomada. Iz tog razloga je car naredio da se sagradi zid koji će ih sve štititi. Zid je podignut spolja od ogromnih opeka i odsečenih kamenih blokova, a punjen iznutra kamenicama i zemljom. Visok je izmedju 6 i 10 metara, na vrhu širok od četiri do osam metara, dovoljno za hod četiri konja uporedo, udobno za manevrisanje vojske i prevoz žita i oružja. Sa unutrašnje strane zida su sazidane odgovarajuće kamene stepenice i hodnici. Na svakih nekoliko stotina metara je podignuta po jedna kula odnosno toranj za prenos dimnog signala. Kule su pogodne za smeštaj oružja i žita i za odmor vojnika. Tokom godina on se menjao, dograđivao, delimično rušio, ali i pored toga još uvek stoji. Od 1987. godine on je pod zaštitom UNESCO-a, a od 2007. godine uvršten je među sedam novih svetskih čuda. Poseta grobnici dinastije Ming i Svetom putu. Povratak u hotel. Noćenje.

11. dan (27.april 2025.) PEKING.

Doručak. Razgledanje trga Tjenanmen, koji je dobio naziv po Tjenanmen kapiji koja odvaja trg od Zabranjenog grada na severu. Zbog svojih dimenzija (880 x 500 m), ovo je najveći trg na svetu. Kroz Tjenanmen kapiju na kojoj se nalazi veliki portret Mao Ce Tunga, ulazi se u Zabranjeni grad, u koji je nekada ulaz bio dozvoljen samo carskoj porodici, slugama, uvaženim gostima i ponekad konkubinama. Tu se nalazi najveći kompleks palata na svetu iz XV veka, u kojima su živele dve dinastije careva – Ming i Ćing. Grad je podeljen na dva dela. U južnom delu, nazvanom još “spoljašnji sud”, car je iskazivao svoju veliku moć nad narodom. Tu se nalaze tri sale: Sala vrhovne harmonije (najstarija i najveća sala, u kojoj su održavana krunisanja careva i proslave rođenadana), Sala centralne harmonije i Sala očuvanja harmonije, u kojoj je car primao strane posetioce. Kroz kapiju rajske čistoće dolazi se u severni deo Zabranjenog grada, gde je car živeo sa svojom porodicom. Spomenici su pod zaštitom UNESCO-a. Poseta parku Jingšan u kome se nalazi veštačko brdo visine 45 metara i sa koga se pruža pogled na Zabranjeni grad. Zatim poseta Nebeskom hramu, jednom od najlepših prizora u Pekingu. Ceo kompleks, uključujući i veliki park je dva puta veći od Zabranjenog grada. Noćenje.

12. dan (28.april 2025.) PEKING - DOHA.

Doručak. Sobe treba napustiti do 10 sti. Slobodan dan za individualno razgledanje grada. Transfer na aerodrom.

13. dan (29.april 2025.) DOHA – BEOGRAD.

Let za Dohu (QR 893) u 01.45 sati. Sletanje u Dohu u 05.55 sati. Let za Beograd (QR 231) u 07.25 sati. Sletanje u Beograd u 11.40 sati.

Kina

17.04.2025  13 dana
ARANŽMAN OBUHVATA
  • prevoz avionom na relaciji Beograd – Doha – Šangaj/Peking- Doha - Beograd, avio i aerodromske takse u Beogradu, Dohi, Pekingu i Šangaju (koje su podložne promenama) , transferi prema programu putovanja, prevoz vozom sa noćenjem u spavaćim kolima u kabinama sa 4 ležaja na relaciji Šangaj-Sian i Sian-Peking, smeštaj u Pekingu, Sianu i Šangaju u hotelima kategorije tri zvezdice, u dvokrevetnim sobama na bazi noćenja sa doručkom (samousluživanje - izbor više jela), obilasci po programu putovanja, usluge vodiča, kao i troškovi organizovanja putovanja.
1690
REZERVIŠITE
Požurite! Ponuda važi do popunjavanja kapaciteta
ARANŽMAN NE OBUHVATA
  • međunarodno putno zdravstveno osiguranje, gradske boravišne takse, ulaznice za lokalitete (Zabranjeni grad 10 €, Nebeski hram 10 €), napojnice za lokalne vodiče i vozače 65 €, ulaznice za ostale kulturno istorijske objekte se plaćaju na licu mesta, fakultativni izleti - prijava i plaćanje u agenciji uz aranžman.
PLAN PUTOVANJA

1. dan. (17.april 2025.) BEOGRAD – DOHA.

Sastanak putnika ispred info pulta, pored šaltera za check in na aerodromu “Nikola Tesla” u 09.40 sati. Let za Dohu u (QR 232) u 12.40 sati. Sletanje na aerodrom u Dohi u 18.40 sati.

2. dan (18.april 2025.) DOHA - ŠANGAJ.

Let za Šangaj (QR 870) u 02.35 sati. Sletanje u Šangaj u 16.30 sati po lokalnom vremenu. Transfer do hotela. Smeštaj u hotel. Noćenje.

3. dan (19.april 2025.) ŠANGAJ.

Doručak. Ragledanje Šangaja, luka i najveći grad u Kini koji se nalazi na obali reke Huang-pu, u blizini ušća reke Jangce. Šangaj je danas najveće trgovačko i finansijsko središte Kine. Šangaj je grad neslućenog porasta stanovništva koji je u proteklih 20 godina broj svojih stanovnika doslovno udvostručio. Po jednom od zadnjih popisa ima preko 23 miliona stanovnika. Današnji Šangaj predstavlja ostavštinu morske luke iz prošlosti i impresivnih građevina 21. veka u obliku nebodera, velikih hotela i velikih shopping centara. To je fascinantan brzorastući grad gde se susreću Istok i Zapad. Šangaj važi za grad budućnosti i grad najbrže rastuće svetske ekonomije. Obilazak najpoznatijig dela grada, na zapadnoj strani, odnosno Bundu, nalaze se zgrade koje su ograničene visinom, zgrade koje čine istoriju grada, izgrađene u različitim stilovima (gotika, renesansa, barok...). Od Bunda prema unutrašnjosti grada započinje najpoznatija ulica Šangaja, Nanjing, ulica prepuna prodavnica i raznoraznih poznatih svetskih brendova, poznata po velikim neonskim reklamama. Nasuprot Bundu, na istočnoj strani reke nalazi se Pudong koji se sastoji od visokih i modernih zgrada. Transfer do hotela. Noćenje.

4. dan (20.april 2025.) ŠANGAJ.

Doručak. U samom centru užurbanog Šangaja kriju se vrtovi neopisive lepote, koji pružaju pravi kontrast velikom i bučnom gradu i prava su oaza mira i sklada. Vrtovi Yu Yuan (ili samo Yu vrtovi – što u prevodu znači vrtovi zadovoljstva) jedni su od najlepših vrtova u celoj Kini. Prelepi vrtovi smestili su se u centru starog dela Šangaja. Yuyuan je četvrt koja se sakrila između gomile nebodera i pokušava ostati kakva je bila. Ulice su prepune ljudi, prodavnica, prekrasnih kineskih kućica čija arhitektura mora oduševiti. Vrtovi Yu Yuan potiču iz 16. veka, a za javnost su otvoreni od 1961. godine. Na površini od oko 20.000 kvadratnih metara smestili su se tradicionalni kineski paviljoni, brojna jezerca i ribnjaci, egzotične stene, staro drveće i prekrasno cveće. Vrt je podeljen na šest tematskih zona. Jedno od najpoznatijih delova Yu Yuan vrtova je stena od žada, smeštena nasuprot dvorane Yuhua (dvorana je napravljena kao mesto odakle možete posmatrati stenu). Radi se o prekrasnoj steni visokoj više od tri metra, koja ima 72 rupe. Posebnost ove stene je da ako zapalite mirisni štapić ispod nje, dim će nekom čarolijom izlaziti na sve 72 rupe. U slučaju da se u stenu kroz vrh naliva voda, ona će se slivati iz svih rupa i stvarati prekrasan prizor. Noćenje.

5. dan (21.april 2025.) ŠANGAJ /WUZEN/.

Doručak.. Slobodan dan ili fakultativni celodnevni izlet za Wuzen 1300 godina star vodeni grad na reci Jangce koji se nalazi u centru Zlatnog trougla sacinjen od Sangaja, Hangdžoua i Sudžoua. Wuzen se nalazi se na UNESCO-voj svetkoj kulturnuj bastini. Od svog osnivanja Wuzen nikada nije menjao ime, lokaciju kao i način života, tradicionalne zgrade su ostale netaknute do danasnjih dana i posle stotina godina raznih atmosferskih uticaja. Povratak u hotel. Noćenje.

6. dan (22.april 2025.) ŠANGAJ /SUDŽOU/.

Doručak. Slobodan dan za individualno razgledanje grada ili fakultativni celodnevni izlet za Sudžou, ili Su, kako ga Kinezi rado zovu, nosi epitet najljepšeg grada u Kini. Sudžou je srce provincije Đijangsu, koja se nalazi u donjem toku reke Jangce, na obali Žutog mora. Ova provincija je prepuna reka i obuhvata ne samo velike Jangce i Huanghe, već i njihove pritoka. Ima i Veliki kanal, koji je na svoj način isto toliko poznat kao i Kineski zid. Veliki kanal, dug 1.794 kilometra, pruža se od Pekinga, na severu, do Sudžoa i Handžoua, na jugu. Sve priče o Sudžou i njegovim stanovnicima počinju i završavaju se Dugom rekom (Jangceom), za koju Kinezi ponosno naglašavaju da je treća po veličini u svetu, posle Amazona i Nila. U petom veku pre nove ere, po naređenju He Lua, kralja plemena Vu, visoki dvorski službenik Vu Cisi započeo je gradnju Sudžoa. Po predanju, obim grada iznosio je 40 lija (20 kilometara). Tokom 25 vekova ovaj grad je doživeo, kažu, sijaset promena i nevolja, ali se ipak očuvao drevni šarm carske Kine. Istorijski spisi tvrde da je Marko Polo posetio Sudžou 1280. godine i opisao ga u svojim putnim beleškama kao „grad koji osvaja lepotom”. On mora da se tu osećao kao kod kuće jer je Sudžou, kao i Venecija, sagrađen na vodi. Sudžou je poznat i po svojim pedantno uređenim vrtovima, gde se i danas održavaju pozorišne predstave. Canglang Ting (Paviljon malih talasa), Šici Lin (Vrt lavljeg šumarka), Džuodžen Juan (Vrt smernog upravnika) i Liju Juan (Razvučena bašta) obrazuju četiri velika vrta Sudžoa. U gradu ima još stotinak manjih vrtova, uređenih u hortikulturnim stilovima dinastija Sung, Juan, Ming i Ćing. Okruženi neobičnim pejzažima, prepunim cveća, vrtovi su ispresecani pagodama, jezercima i ribnjacima. Transfer do železničke stanice, smeštaj u četvorokrevetne kabine, polazak voza za Sian u večernjim satima. Noćenje u vozu.

7. dan (23.april 2025.) SIAN.

Dolazak u prepodnevnim satima. Doručak. Razgledanje drevnog kineskog grada Sijan, nekadašnja prestonica više dinastija koje su ovom, danas najmnogoljudnijom zemljom na svetu, vladale. Sijan je jedan od najstarijih kineskih gradova, sa više od tri hiljade godina dugom istorijom. Pošto je bio početna stanica "puta svile", izuzetno je razvijen. Prirodno i istorijsko obeležje ovog kraja načinili su od njega prirodni i istorijski muzej. Danas je najpoznatiji po Muzeju terakote, u kojem se nalazi 8.099 figura vojnika i konja od terakote kao i gradskih zidina grada, iza kojih se nalazi najveći zamak dinastije Ming, koja je vladala između 1368. i 1644. godine. Zidine okružuju stari centar grada, a geografski centar su kula-zvonik i četiri glavne ulice koje odatle polaze - Dong Dađi, Či Dađi, Nan Dađi i Bei Dađi, u kojima se nalazi komercijalni deo grada. Smeštaj u hotel. Noćenje.

8. dan (24.april 2025.) SIAN /VOJSKA OD TERAKOTE/- PEKING.

Doručak. Slobodan dan za individualno razgledanje grada ili fakultativni izlet do jednog od najvećih svetskih arheoloških nalazišta, čije je iskopavanje započelo davne 1974, kad su seljaci kopajući bunar u sušnoj ravnici u blizini grada Sijana pronašli prve ratnike od terakote. Glineni ratnici su kolekcija od preko 7.000 skulptura vojnika i konja napravljenih od gline. Kolekcija skulptura se nalazila u grobnici i bila zakopana zajedno s prvim kineskom carem, Ćin Si Huanga, koji je ujedinio Kinu 221. g. p.n.e. Kineski istoričari prikazuju Ćin Ši Huanga kao velikog ujedinitelja, koji je osvojio šest država i osnovao napredno feudalno kraljevstvo sa jedinstvenim novcem i pismom. Međutim, on je takođe poznat kao nemilosrdni lider, koji je spaljivao knjige, kastrirao i sahranjivao živezarobljenike. U vreme kad je car Ćin Ši Huang umro i bio sahranjen, skulpture su pokopane zajedno s njim jer se verovalo da će tako i nakon smrti car imati vojsku kojom da zapoveda. Skulpture gledaju ka istoku i nalaze se u borbenoj formaciji, vojnici su naoružani lukovima i strelama, kopljima, mačevima i dr. Naoružanje je u vreme otkrića bilo još uvek veoma oštro. Pored ratnika pronađeni su i ostaci kočija, konja, takođe od gline. Začuđuje da je lik svakog ratnika urađen originalno i da ne postoje dva ista izraza lica od 6000 vojnika. Ujedinjene nacije, naučna i kulturna organizacija UNESCO, proglasila je ovu neobičnu vojsku za Svetsku baštinu 1987. godine. Čin je započeo izgradnju palate, da bi predstavljala njegov dom u zagrobnom životu, odmah nakon što je došao na vlast. Palatu je zidalo 700.000 radnika oko 40 godina, a završena je dve godine nakon Činove smrti. Prema spisima dinastije Han, grob Čin Ši Huanga je visok 120 metara, odvojen je kamenim zidom i zaštićen brojnim tajnim zamkama. Grobnica nije iskopana zbog straha od oštećenja neprocenjivih umetničkim predmeta. Posle najnovije faze istraživanja 2009. godine, uporni arheolozi su na prostoru od 200 kvadrata otkrili nove figure od terakote, vojnike, konje, do sada neviđene ratne doboše i dramatično obojene štitove i druge glinene replike oružja i oruđa. Pored glinenih vojnika ukrašeni živopisnim bojama na lokalitetu je pronađeno i još 300 potpuno novih artefakata koji ukazuju da car Ćin Ši Huang kraj večne kuće nije postavio samo gardu, već ceo dvor, uključujući akrobate i drveće s pticama. Transfer do železničke stanice, smeštaj u četvorokrevetne kabine, polazak voza za Peking u večernjim satima. Noćenje u vozu.

9. dan (25.april 2025.) PEKING.

Doručak. Peking - pravi biser kineske kulture, glavni grad Kine, drugi po veličini i najmoderniji kineski grad i političko, kulturno i obrazovno središte države. Kao sedište kineskih imperatora kroz vekove, glavni grad drevne Kineske imperije još uvek je zadržao puno dokaza svoje kraljevske prošlosti, s aristokratskim hramovima, parkovima i palatama. Razgledanje starog dela grada, koji je isprepletan velikim brojem uskih ulica, tzv. hutong. Vožnja rikšama, koja upotpunjuje doživljaj. Razgledanje se završava posetom Palati mira i harmonije (hram Lama), jednom od najvećih i najznačajnijih tibetansko budističkih manastira u svetu. Originalno je to bila carska palata, koja je pretvorena u budistički centar. Transfer i smeštaj u hotel. Noćenje.

10. dan (26.april 2025.) PEKING /VELIKI KINISKI ZID/.

Doručak. Slobodan dan ili celodnevni fakultativni izlet do jednog od najimpresivnijih spomenika na svetu i simbola cele Kine – Velikog kineskog zida. Prostire se od istoka Kine do zapadne obale, ukupnom dužinom od 8.851 km (glavni deo 2.450 kilometara), predstavlja najduži zid na svetu, i najveći odbrambeni objekat. Moćni car Ši Huang Ti je oko 221. godine p.n.e. ujedinio razne delove Kine. Međutim, smatrao je da njemu i njegovom carstvu preti opasnost iz severnih pustinja u kojima su živela varvarska plemena nomada. Iz tog razloga je car naredio da se sagradi zid koji će ih sve štititi. Zid je podignut spolja od ogromnih opeka i odsečenih kamenih blokova, a punjen iznutra kamenicama i zemljom. Visok je izmedju 6 i 10 metara, na vrhu širok od četiri do osam metara, dovoljno za hod četiri konja uporedo, udobno za manevrisanje vojske i prevoz žita i oružja. Sa unutrašnje strane zida su sazidane odgovarajuće kamene stepenice i hodnici. Na svakih nekoliko stotina metara je podignuta po jedna kula odnosno toranj za prenos dimnog signala. Kule su pogodne za smeštaj oružja i žita i za odmor vojnika. Tokom godina on se menjao, dograđivao, delimično rušio, ali i pored toga još uvek stoji. Od 1987. godine on je pod zaštitom UNESCO-a, a od 2007. godine uvršten je među sedam novih svetskih čuda. Poseta grobnici dinastije Ming i Svetom putu. Povratak u hotel. Noćenje.

11. dan (27.april 2025.) PEKING.

Doručak. Razgledanje trga Tjenanmen, koji je dobio naziv po Tjenanmen kapiji koja odvaja trg od Zabranjenog grada na severu. Zbog svojih dimenzija (880 x 500 m), ovo je najveći trg na svetu. Kroz Tjenanmen kapiju na kojoj se nalazi veliki portret Mao Ce Tunga, ulazi se u Zabranjeni grad, u koji je nekada ulaz bio dozvoljen samo carskoj porodici, slugama, uvaženim gostima i ponekad konkubinama. Tu se nalazi najveći kompleks palata na svetu iz XV veka, u kojima su živele dve dinastije careva – Ming i Ćing. Grad je podeljen na dva dela. U južnom delu, nazvanom još “spoljašnji sud”, car je iskazivao svoju veliku moć nad narodom. Tu se nalaze tri sale: Sala vrhovne harmonije (najstarija i najveća sala, u kojoj su održavana krunisanja careva i proslave rođenadana), Sala centralne harmonije i Sala očuvanja harmonije, u kojoj je car primao strane posetioce. Kroz kapiju rajske čistoće dolazi se u severni deo Zabranjenog grada, gde je car živeo sa svojom porodicom. Spomenici su pod zaštitom UNESCO-a. Poseta parku Jingšan u kome se nalazi veštačko brdo visine 45 metara i sa koga se pruža pogled na Zabranjeni grad. Zatim poseta Nebeskom hramu, jednom od najlepših prizora u Pekingu. Ceo kompleks, uključujući i veliki park je dva puta veći od Zabranjenog grada. Noćenje.

12. dan (28.april 2025.) PEKING - DOHA.

Doručak. Sobe treba napustiti do 10 sti. Slobodan dan za individualno razgledanje grada. Transfer na aerodrom.

13. dan (29.april 2025.) DOHA – BEOGRAD.

Let za Dohu (QR 893) u 01.45 sati. Sletanje u Dohu u 05.55 sati. Let za Beograd (QR 231) u 07.25 sati. Sletanje u Beograd u 11.40 sati.