PLAN PUTOVANJA
1. dan (18.februar 2025.) BEOGRAD – ISTANBUL.
Sastanak putnika kod info pulta, pored šaltera za check in na aerodromu “Nikola Tesla” u 17.20 sati. Let za Istanbul (TK 1084) u 20.20 sati.
2. dan (19.februar 2025.) ISTANBUL - HO ŠIMIN.
Sletanje u Istanbul u 00.05. Let za Ho Ši Min (TK 836) u 03.05 sati. Sletanje u Ho Ši Min u 17.00 sati po lokalnom vremenu. Transfer do hotela. Smeštaj. Slobodno popodne. Noćenje.
3. dan (20.februar 2025.) HO ŠI MIN - CU ŠI - HO ŠI MIN.
Doručak. Polazak autobusom do Cu Si tunela, u okolini Ho Ši Mina/Saigona, gdje su se odvijale žestoke borbe između američkih snaga i snaga Vietkonga. Radi se o tunelima u kojima se odvijao život za vreme rata. Budući da su se borci Vietkonga vrlo teško mogli nositi sa tehnički mnogo nadmoćnijim neprijateljem, oni su sigurnost za sebe i svoje porodice pronalazili duboko pod zemljom. Neverovatno zvuči podatak da je iskopano preko 240 kilometara tunela kroz džunglu, u koje zbog svoje građe nisu mogli ući američki vojnici. Ovi svojevrsni lavirinti pod zemljom su imali bezbroj ulaza i izlaza, pa američki vojnici nisu imali apsolutno nikakve šanse za pešadijsko napredovanje, jer ni sami nisu znali odakle preti opasnost i kako protivnički borci jednostavno nestaju. Ulazi u Cu Si tunele su bili odlično sakriveni, i njihovi dimenzije su bile takve da u njih mogu ući samo Azijati. Danas su za potrebe turističkih obilazaka neki od tunela prošireni. Povratak u hotel. Noćenje.
4. dan (21.februar 2025.) HO ŠI MIN / MAJ TO /.
Doručak. Slobodan dan ili fakultativni polazak autobusom do delte reke Mekong. Ova moćna reka izvire negde ispod Tibeta i prolazi kroz zemlje Indokine, pre nego što se ulije u Južnokinesko more. U slobodnom prevodu Mekong bi bila Majka reka, i ona to predstavlja za brojno stanovništvo ove regije. Neki prevodi ovu reku zovu Velikom, a drugi rekom devet zmajeva, jer se reka u zadnjem toku razdvaja na devet krakova i predstavlja novih devet reka. Kažu da se samo u delti Mekonga proizvede više pirinča nego u Japanu i Koreji zajedno. Po dolasku u grad Maj To koji je osnovan 1680 godine od strane kineskih izbeglica koji su bežali sa Tajvana nakon pada Južne dinastije Ming, ukrcavanje na brodic koji plovi malim kanalima delte reke Mekong, gde se mogu videti običaji i način života lokalnog stanovništva. Dolazak na čuveno ostrvo Unicorn gde se moze uživati u orhidejama kao i probati mnogobrojno sezonsko voće, uz zvuke tradicionalne lokalne muzike. Slobodno vreme za individualno razgledanje grada. Fakulatitivni odlazak na krstarenje rekom Saigon uz večeru i program. Noćenje.
5. dan (22.februar 2025.) HO ŠI MIN - ČAO DOK.
Doručak. Nastavak putovanja ka Čau Doku gradiću koje se nalazi na granici sa Kambodžom, prepun bujnih šuma, užurbanih rečnih obala i sjajnih hramova. Pogranični grad Chau Doc privlačno je mesto za doživljaj spoja kultura i boja koje čine vijetnamsku deltu Mekonga. Chau Doc posetioca iznenađuje svojim skrivenim blagom: tajanstvenim močvarama, etničkim selima Cham i hramovima. Ovaj mali grad ima fascinantne priče za koje turista možda mora ostati neko vreme da ih sve čuje. Najpopularnije stvari u Chau Docu su svakako hramovi kojih ima oko 200 manjih i većih prosutih po obroncima planine Sam. U Čau Doku poseta jedinstvenoj farmi gde se riba uzgaja u drvenim kavezima koje vise ispod plutajućih kuća. Nastavak brodom i poseta selu “kući na stubovima” gde se raznobojni tradicionalni tekstil tka na starim drvenim razbojima. Smeštaj u hotel. Noćenje.
6. dan (23.februar 2025.) ČAO DOK - PNOM PEN.
Doručak. Nastavak puta za Kambodžu. Vožnja gliserom uzvodno rekom Mekong prema Pnom Penu (vožnja traje oko 4 sata) krstarenje pruža zaista odličnu priliku da se spoji dva dela delte Mekonga. Pnom Pen je glavni i najveći grad Kambodže. Godine 2006, dostigao je broj od 2 miliona stanovnika. Nalazi se na jugozapadu zemlje, na rekama Tonle Sap, Mekong i Basak. Ime je dobio od fraze „Vat fanom daun pen“ (hram na brdu bake Pen), koja se odnosila na hram (Vat fanom) sagrađen 1372. na veštačkom brdu visokom 27 m. U hramu se čuva 5 statua Bude. Jedno od starih imena grada je i „Krong čaktomuk“ (Grad sa četiri lica). To ime potiče od oblika reka koje se ukrštaju kod Pnom Pena. Pnom Pen je nasledio Angkor Tom kao glavni grad kmerske nacije, ali je nekoliko puta napuštan pre nego što ga je 1865. godine ponovo uspostavio kralj Norodom. Grad je ranije funkcionisao kao prerađivački centar, sa tekstilom, farmaceutskim proizvodima, proizvodnjom mašina i mlevenjem pirinča. Međutim, njegova glavna dobra bila su kulturna. Institucije visokog obrazovanja uključivale su Kraljevski univerzitet u Pnom Penu (osnovan 1960. kao Kraljevski kmerski univerzitet), sa školama inženjeringa, likovne umetnosti, tehnologije i poljoprivrednih nauka, od kojih je poslednja u predgrađu Čamkar Daung. U Pnom Penu su se takođe nalazili Kraljevski univerzitet agronomskih nauka i Poljoprivredna škola Prek Lip. Nekada poznat kao „Biser Azije“, smatran je jednim od najlepših gradova koje su izgradili Francuzi u Indokini 1920-ih. Pnom Pen, zajedno sa Sijem Repom i Sihanukvilom, su značajne globalne i domaće turističke destinacije za Kambodžu. Osnovan 1372. godine, grad je poznat po svojoj istorijskoj arhitekturi i atrakcijama. Postao je nacionalna prestonica 1434. nakon pada Angkora, i ostao je tako do 1497. godine. Povratio je status glavnog grada tokom francuske kolonijalne ere 1865. Postoji niz preživelih zgrada iz kolonijalnog doba razbacanih duž velikih bulevara. Najstarija građevina u gradu, Vat fanom, izgrađena je 1373. Najvažnije turističke atrakcije su: Kraljevska palata sa Srebrnom pagodom iz polovine XIX. veka, Nacionalni muzej sa kraja XIX. veka koga su izgradili Francuzi u kmerskom stilu, i Spomenik nezavisnosti izgrađen 1950-ih u tradicionalnom stilu. Iz perioda francuske kolonijalne vlasti u Pnom Penu su ostali bulevari, vile, crkve i pijaca u stilu Art deko. Od 1950-ih do perioda vlasti Crvenih Kmera grad je doživljavao veliki rast i transformaciju. Mlada nezavisna nacija se trudila da pokaže svoj originalni arhitektonski stil - „Nova kmerska arhitektura“, preko mladih arhitekata obrazovanih u Francuskoj. Spomenici i muzeji posvećeni genocidu počinjenom za vreme Crvenih Kmera su Muzej genocida Tuol Sleng (bivša srednja škola koja je korišćena kao koncentracioni logor) i centar Čoeng Ek. Spomenik vijetnamsko-kambodžanskog prijateljstva podignut je kasnih 1970-ih kada su vijetnamske trupe zbacile režim Crvenih Kmera. Razgledanje grada. Smeštaj u hotel. Noćenje.
7. dan (24.februar 2025.) PNOM PEN - SIAM REP.
Doručak. Nastavak puta autobusom za Siam Rep koji na jeziku Kmera znači Sijamski poraz (Sijam je stari naziv za Tajland) i odnosi se na pobedu Kmera nad Tajlandskom kraljevinom u 17. veku. Siem Reap je drugi po veličini grad Kambodže, kao i glavni i najveći grad pokrajine Siem Reap u severozapadnoj Kambodži. Stecište je mnogobrojnih turista kojima je ovo početna tačka za obilazak arheološkog parka Angkor. Siem Reap odlikuje arhitektura francuskog kolonijalnog i kineskog stila u staroj francuskoj četvrti i oko stare pijace. U gradu postoje muzeji, tradicionalne igračke predstave Apsara, kambodžansko kulturno selo, trgovine suvenirima i rukotvorinama, farma svile, polja pirinča u prirodi, ribarska sela kao i rezervat za ptice u blizini. Kambodžanski grad Siem Reap, je polazište slavnih hramova Angkor. Siem Reap je grupa malih sela duž reke Siem Reap. Ova su sela izvorno nastala oko budističkih pagoda koje su gotovo ravnomerno raspoređene duž reke od Wat Preah En Kau Sei na severu do Wat Phnom Krom na jugu, gde se reka Siem Reap susreće s velikim jezerom Tonlé Sap. Središte grada je koncentrisano oko ulice Sivutha i područja Psar Chas gde se nalaze stare kolonijalne zgrade, trgovačke i komercijalne četvrti. Područje Wat Bo sada je prepuno pansiona i restorana, dok je područje Psar Leu često prepuno trgovina nakita i rukotvorina, u kojima se prodaju predmeti poput rubina i drvorezbarskih predmeta. Druga područja koja se brzo razvijaju su put do aerodroma i glavni put za Angkor gde se nalaze brojni veliki hoteli i odmarališta. Razgledanje grada. Smeštaj u hotel. Noćenje.
8. dan (25.februar 2025.) SIAM REP – ANGKOR WAT – SIAM REP .
Doručak. Polazak autobusom za Angkor najvažniji i najveći hramski kompleks u Kambodži koji ne samo da je bio najgrandiozniji hram kmerskog carstva, već je bio i pravi grad, unutar čijih zidina je živelo čak 80000 stanovnika. Kompleks obuhvata preko 1.000 do danas otkrivenih hramova. Najvećim delom je sagrađen u periodu od 1113. do 1150. godine, u vreme vladavine kmerskog kralja Surjawaramana II. Izuzetni hramovi, koji su bili potpuno pokriveni rastinjem, otkrili su ih francuski misionari 1860. godine. Na UNESCOvoj listi se nalazi od 1992. godine i veliki broj nevladinih organizacija radi na njegovoj zaštiti. Koliki je njegov značaj za Kambodžu govori i činjenica da se nalazi na državnoj zastavi. Vladari Kmera smatrali su se božanskim vladarima. Svaki kralj gradio je vlastiti hram, posvećen jednom božanstvu. Angkor Thom na jeziku Kmera znači ‘veliki grad’. Za razliku od Angkor Wata koji je bio hram, Angkor Thom je bio grad u kojem su tadašnji Kmeri živeli. Prostire se na površini otprilike pet puta većoj nego Ankgor Wat, najljepši deo Angkor Thoma je hram Bayon kojeg je sagradio kralj Jayavarman VII. U kasnim poslepodnevnim satima odlazak na vrh Phonom Bakhenga sa kog se pruža veličanstven pogled na zalazak sunca. Noćenje.
9. dan (26.februar 2025.) SIAM REP - BANGKOK (TAJLAND).
Doručak. Transfer do aerodroma. Let za Bangkok. Transfer do hotela. Smeštaj u hotel. Slobodno vreme.Noćenje.
10. dan (27.februar 2025.) BANGKOK.
Doručak. Razgledanje grada autobusom. Bangkok je danas jedna od najpopularnijih turističkih destinacija na svetu. Bangkok je prvobitno bio samo malo ribarsko selo na istočnoj obali rijeke Chao Phraya. Po prvi put na kartama pojavijuje se se na jednoj portugalskoj karti 1511.godine. Bangkok kraljevine Tajland od 1782 godine. Kralj Rama I, osnivač dinastije Čakri koja i danas vlada Tajlandom, proglašava ga prestonicom novog kraljevstva. U to vreme kompletan grad je bio ispresecan kanalima tako da su ga zvali i Venecijom Istoka, ali već do sredine XIX. veka većina njih je zatrpana kako bi se omogućilo širenje grada. U razdoblju od više od dva veka, Bangkok se razvio u političko, društveno i ekonomsko središte Tajlanda, pa i Indokine i cele Jugoistočne Azije. Njegov uticaj u umetnosti, politici, modi, obrazovanju i razonodi kao i položaj poslovnog, finansijskog i kulturnog središta ga je doveo u status "globalnog grada". Velika kraljevska palata je najveće obeležje Bangkoka. Ovo je ogromno arhitektonsko zdanje smešteno na putu Na Phra Lan okruženo velikim belim zidinama. Palata zauzima površinu od preko jednog kvadratnog kilometra. Kraljevska palata osnovana je 1782 godine, kada je Bangkok postao prestonica Tajlanda. Sastoji se od nekoliko objekata dekorisanih u različitim arhitektonskim stilovima. Na desnoj strani, pre ulaska u unutrašnju kapiju Velike palate je Kraljevski dekorativni paviljon i paviljon novca. Ovde su prikazani novac i druge jedinice monetarne razmene koje su se koristile u Tajlandu od početka XI. veka, zatim odlikovanja i medalje koje su se nekada koristile na kraljevskim dvorovima. U gradu se nalazi preko 400 vatova (budističkih hramova). Jedan od najznačajnijih je hram Wat Phra Kaeo ili kraljevska kapela u kome se nalazi kip Smaragdnog Bude i poznat je po veoma lepim dekorativnim elementima. Wat Pho je svetski poznat hram, a smešten je na Thai Wangu pored Velike palate. Ovo je jedan od najstarijih i najvećih hramova u Bangkoku, a u njemu se nalazi pozlaćeni ležeći Buda, statua duga 46m i visoka 15m. Ovo je ujedno i prvi centar javnog obrazovanja, a ponekad se naziva prvi univerzitet Tajlanda. U hramu se mogu videti murali, natpisi i kipovi poznatih ljudi iz sfere književnosti, meditacije, lečenja, arheologije, i drugi. Wat Arun se nalazi na zapadnoj obali reke Chao Phraya. Najatraktivnija struktura u ovom hramu je 79 metara visoka pagoda, ili Phra Prang, koja je ukrašena keramičkim pločicama i fragmentima višebojnih porcelana. Hram je bio obnovljen kako bi poslužio kao kapela za kralja Taksina. Wat Trai Mit nalazi se na kraju puta Yaowarat u blizini železničke stanice. Poznat je po čuvenom zlatnom Budi izgrađenom tokom Sukhothai perioda. Prelepa statua od čistog zlata uzdiže se na visini od tri metra, a teška je pet i po tona. Nemoguće je nabrojati sve znamenitosti Bangkoka. Svake godine ovaj grad posete milioni turista iz celog sveta a njegovoj slici doprineli su i brojni filmovi koji su snimani u njemu, i u kojima je prikazivan načiin života i zabave. Povratak u hotel. Noćenje.
11. dan (28.februar 2025.) BANGKOK /PLOVEĆA PIJACA/.
Dorucak.Slobodan dan za individualno razgledanje grada ili fakultativni izlet za Plovecu pijacu. Ploveće pijace postale su tokom vekova simbol zajednice u Tajlandu. Ovakav vid tržišta najveću popularnost stekao je tokom Ayutthaya perioda od 1350 – 1767 godine, i to zahvaljujući povezanim kanalima koji su povezivali velike centre trgovine. U staro vreme većina zajednica u Tajlandu nastajala je na obalama reka. Mnogi su se bavili prevozom robe i ljudi s jedne strane reke na drugu. Takve zejednice, naročito u Chao Phrayi na reci Basin, dovele su do pojave niza plovećih pijaca. U spletu kanala odvija se život i trgovina lokalnog stanovništva. Ovde se može doživeti fascinantan tradicionalni still života u Jugoistočnoj Aziji i shvatiti koliko je reka važna za život i trgovinu lokalnog stanovništva. Na uzanim kanalima je uvek velika gužva a pored kanala napravljeni su pijačni štandovi sa gomilama raznovrsnih suvenira i robe za turiste koji svakodnevno posećuju pijacu. Povratak u hotel. Noćenje.
12. dan (1.mart 2025.) BANGKOK – ISTANBUL - BEOGRAD.
Doručak (lanč paket). Transfer autobusom do aerodroma. Let za Istanbul (TK 59) u 06.25 sati. Sletanje u Istanbul u 13.20 sati po lokalnom vremenu. Nastavak puta za Beograd (TK 1083) u 19.45 sati. Sletanje u Beograd u 19.30 sati.